Monday, September 21, 2009

Manse danse



Länge sen jag skrivit. Mycket som hänt, men det väsentliga är att jag nu officiellt bor i Tammerfors och att jag har allt undan med studierna och väntar nu bara på att ÅAs byråkrati ska spotta ut min pol.mag. Istället blir det ett matinlägg om maten jag lagade då E var i uni på lördag. Pasta med trattkantarellsås och ugnsbakad seitan. Hade i 4 dl väteglutenmjöl som grund och sedan ca 1 dl öljäst och diverse kryddor som basilika, oregano och örtsalt. I vätskan hade jag buljong + några vitlöksklyftor, lite sojasås. Tog ingen bild av själva degen men var int så mycket att se. När den sedan var i ugnen en tid fixade jag såsen som bestod av torkade trattkantareller som jag hade haft i blöt, en lök och havregrädde.
Slutresultatet blev riktigt bra. Seitanen blev lite väl salt men som tur var inte alltför ändå. Matinspirationen ficks igång med följande skivor:



Plus första Drive Like Jehu LPn. Nu kvällsmål och Diili

1 comment:

Unknown said...

Kokkausbloggausta :)