Thursday, June 25, 2009

Sacred Trickster

Juni är snart slut och en del har väl hänt. Gradun framskrider väl sådär. Håller min egna tidtabell helt bra. Ca hälften skrivet nu iaf varav åtm en tredjedel av det är i princip i sin slutgiltiga form, vilket är bra att veta. På helgerna har jag varit lite här och var. Lördag då jag skrev var jag alltså i Åbo och såg Terminator-filmen med C-A. Var väl helt bra, trevligt häng också. Nästa dag var det så fint väder så jag cyklade till Runsala och runt omkring. Blev lite omvägar så det blev en 40 km åtm. Skönt väder så jag kan inte klaga. Fortsättningen av dagen så hände int så mycket. Bykade och åt. På måndag blev det att fila lite på nästa kapitel och på tisdag var jag till handledarn. Fick förvånande bra respons vilket var roligt att höra. Frågade lite om hur vissa saker skulle göras också gällande analysen. Efteråt bar det av hemåt igen till Tammerfors. Resten av vecka så tog jag det ganska lugnt och såg på House och skrev lite. På helgen så blev det tvättprojekt i Ikalis. Städade och tvättade T:s husvagn. Ganska passligt jobb och vädret var fint så kan inte klaga. Bastu sedan båda dagarna som sig bör. Skrev väl lite, men fixade mest lite saker inför midsommarn. Den var sedan trevlig, när vi väl hade kommit iväg från Tammerfors ca 40 försenade. Handlade lite mat med mor på vägen till Jeppo och resten av dagen var det väl mest fotboll och sånt. Gemensam lunch på fredag och på eftermiddag/kväll var det fest. Kul häng och god mat, vad annat kan man önska sig? Nästa dag var lite dagen efter som väntat, men vi gick till Jungarn iaf och var där i flera timmar. Bara bastu då vi kom tillbaka och sånt. Söndag så skjutsade far oss till tåget och så fixade vi snabbt lite tortillor då vi kom hem. Skrivandet har inte gått så bra denhär veckan. Har kommit in i en liten svacka då jag börjat tänka för mycket på framtiden och kollat om jobb och sånt, fast jag inte borde. Nå, en sak i taget bara, vilket är lättare sagt än gjort. Flytta till Tammerfors skall jag iaf i augusti, det är en sak som är säker. Nog måste det finnas nå jobb på pendlingsavstånd här. Dessutom så orkar jag inte bo så länge i Åbo mera. Har nog trivts där riktigt bra, men känns som det är dags att dra sig bort därifrån. Nog lite skrämmande att lämna allt som är bekant, men det är det väl alltid antar jag. Bara att ta tjuren i hornen och ge den en hård spark i skrevet, finns int nå annat att göra.

No comments: