Saturday, June 06, 2009

Loop

Sitter i Åbo-residenset igen. Märkt att jag int skrivit nåt sen slutet av mars. Men ja, int så fasligt mycket har väl hänt antar jag. Jobbat på spanskakursen och skrivit smått på gradun nu som då. Blev till att jag jobbar med gradun i sommar då jag int fick nå av jobben jag sökte. Slapp på en intervju, men det gick inte så bra vilket kanske borde ha varit väntat. Men ja, vad kan man. Som tur var har jag ändå my ass secured nu i sommar så jag kan koncentrera mig på skrivandet. Annars har jag firat Es 30-årsdag och senare H och också mig nå lite. Blev i förskott genom att kolla in Ikalis luxuösa nattklubb Jedi (eller Ikahovi eller vad det nu kallas). Hade dock riktigt roligt då sällskapet var av toppklass. Var i april också ca en vecka i Jeppo. Det gjorde verkligen gott. Fick nog en del skrivet, men tog det mest lugnt. Hade tänkt fara på Jaro-match men fick en knäpp av flunssan så måste stå över, vilket var synd. Nå, kanske jag hinner fara på nån match ännu i sommar.
Hunnit vara på en bra keikka iaf: Bruce för tredje gången. Var nog riktigt bra precis som de tidigare gångerna. Inhoppartrummisen skötte sig nog bra. Ganska kova för vilken 18-åring som helst att vara trummis i ett så smått legendariskt band som E Street Band. Fick biljett till Ruisrock som jag hade önskat mig så nu får jag äntligen äntligen se Neurosis! Det kommer att hålla mig eggad med skrivandet tills dess, int för att det gått så dåligt hittills och har kommit bra på väg. Svackor kommer nu som då, men det är väl vanligt. Som tur var kommer jag lätt ur dem då man får lätta på hjärtat till E om saker och ting <3 Vet int hur jag skulle klara av dethär annars kan jag ärligt säga.
Iaf, nu ska jag lite senare med C-A på nya Terminator. Har väl fått blandade recensioner och det går väl förvisso bättre filmer, men wth, känns som en rätt sorts film nu. Lite nollställa hjärnan så det bara är att fortsätta på måndag igen med skrivandet. och btw, den som inte lyssnat på bandet ifråga och älskar Neurosis och Sonic Youth precis som jag bör kolla in Swans. Börjar fatta varför Napalm Death-typerna har hypat bandet i fråga så fördärvat. Sjukt bra.

1 comment:

Kemppuli said...

<3