Sunday, March 29, 2009

Words from the Exit Wound

Jahapp, igen tagit en månad sedan jag uppdaterade senast. Verkar bli lite så.. Vad har hänt sen sist.. var på två sjukt bra keikkor, först Wasted och nästa dag Bloc Party. Kakkahätä 77 och the Dwyers var också helt ok och Wasted var lika bra som senast jag såg dem. Måst få tag på dedär Wasted-skivorna innan de blir slutsålda överallt. Nästa dag spanska, mat och sedan tåg till Hesa. Bestämde med L att jag skulle komma till henne på kaffe så jag gjorde det. Blev att jag hängde där hela tiden innan jag drog till ishallen. Trevligt som bara den, då vi gick om varandra på julen och inte haft så mycket kontakt heller sen dess. Bloc Party var sedan så bra som jag hade trott och jag hade svårt att stå still, men måste lite behärska mig då det var så pass trångt. Hade int hört nästan nå från nya skivan men det jag hörde lät helt bra. och de spelade många av mina favoritlåtar, bl.a. Helicopter som sista låten i första encoren! Inget annat att göra än att dra hemåt sedan. Missade just och just 12-bussen så satt och dödade tid då jag väntade på 1-bussen. Nästa dag så orkade jag sedan inte göra ett dyft. Helgen gick åt i Ikalis där jag inte gjorde nåt speciellt, tog det mest lugnt och var på snabbesök hos A-L. med E. Nästa vecka var som vanlig den tiden, dvs spanska, specialkursen och recensionsskrivande. Onsdagen gick dock åt till tentläsande och tent på torsdag. Jag var så arma trött efter tenten som nog gick helt bra. Försökte skriva lite på fredag, men det var helt omöjligt så hela dagen gick bara åt att vila. På lördag var vi och gick till Pyynikki och lagade god mat och på söndag på filmfestival på en kortfilmsvisning som vi fick biljetter till billigare i sista stund. Ny vecka med enbart specialkursen. Ägnade mig åt att så gott som slutföra uppsatsen, men blev lite på hälft tills jag filade på den på tåget till Tammerfors. På tisdag var jag igen på handledning. Onsdag sedan så blev sedan Vasa. På torsdagen så skrev lite på en spanskauppsats och gå lite på stan med E. På kvällen var vi till Gringo och träffade J och M. Det var kul, hade inte sett dem sen sommaren och E hade inte träffat dem tidigare. På fredag for vi relativt tidigt till Jeppo och helgen gick åt att elda i spisen, bada bastu och bara ta det lugnt. Hängde mycket med fammo och faffa och var till Jungarn och nästan hela Jepporunt. På söndag städade vi undan och for sedan till Vasa och åt lunch och bara hängde innan vi for med tåget hem. Där måste jag ännu arbeta lite med uppsatsen som jag lät Eija kolla igenom innan jag skickade in den. Blev morgontåget sedan och föreläsningstnent som nog gick bra. Skulle ha hunnit på lite spanska, men var trött så åt och for sedan hem. Var sedan lite senare till Bokcafét och förde lite böcker och var på andra småärenden. Resten av veckan så började arbeta lite på gradun, mest småsaker som jag började pynja med. Torsdag igen hem. Helgen gick åt till att städa, se på filmer och äta gott. På söndag var vi en sväng till M, J och J och andra från min extened family som var i Finland kom också dit. Hade inte träffat dem på en tid så det var kul. Blev sedan igen morgontåget till Åbo. Vanlig vecka, graduskrivande (eller snarare försök) och spanska. Kollade om en plats som jag sökt, men jag hade int fått den. Nå, bra att veta det redan i det skedet. Torsdag sedan hem och pizza. På fredag till Verkkokauppa och se på dator. Tog en stund innan vi hittade det, men det var helt ok väder som tur var fast vi måste gå lite extra. Resten av helgen var det årsmöte, som var intressant som vanligt fast jag orkade inte själv vara aktiv alls i diskussionen. Skulle ha varit keikka på lördagkväll, men vi orkade inte fara på den. Idag sedan egentliga årsmötesdagen. Efter det lite mat och så tåget hem. Har bara spelat lite här och gjort det sista av spanskaläxan. Borde gå och sova snart, fast det "bara" är halv 12.

No comments: