Friday, January 09, 2009

Remain nameless

Sitter hemma och lyssnar på musik (just nu: Napalm Death - Fear, Emptyness, Despair) och fyller i en sånhär som jag kopierade från mitt skunkkonto, lite försenat menmen:

Sammanfattning 2008

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Var på utbyte. Kul var det
2. Höll du några av dina nyårslöften? Vilka?
3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nog ett par i min "extended family"
4. Dog någon som stod dig nära? Inte som var mig personligen nära, men nog som jag kände.
5. Vilka länder besökte du? Sverige, Danmark (över dagen)
6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009? Kommer int på nåt, men ja, att få magisterspappren och kunna flytta bort från Åbo
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas, och varför? Kommer inte på något
8. Vad var din största framgång i år? Klarade av utbytet med någorlunda och att få undan seminarierna på hösten.
9. Största misstaget? Kommer inte på något jag borde ha gjort annorlunda
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Skulle inte säga det.
11. Bästa köpet? Alla konsertbiljetter som jag använde
12. Vad spenderade du mest pengar på? Några flygresor och många tågresor.
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Min flickväns besök besök i april och därinnan besöket i Skåne.
16. Vilka sånger/artister kommer alltid att påminna dig om år 2008? Echo Is Your Love, The Great Deceiver, Haram, Drive Like Jehu är väl ett par.
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Skulle säga gladare. Skulle väl säga gladare i snitt.
18. Vad önskar du att du gjort mer? Farit på flera långpromenader
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat, som vanligt.
20. Hur tillbringade du julen? Hos båda familjerna.
22. Blev du kär i år? Nope. är lyckligligtvis off the market.
23. Hur många one night stands? Inga
24. Favoritprogram på TV? Sett väldigt lite på tv.
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Skulle inte säga det.
26. Bästa boken du läste i år? Kommer inte på någon
27. Största musikaliska upptäckten? Inga nya.
28. Något du önskade dig och fick? Fick Tool - Lateralus 2x12" som jag hade önskat mig :)
29. Något du önskade dig men inte fick? Kommer int på
30. Årets bästa film? The Dark Knight hamnar nog ganska högt och de senaste av Coen-bröderna.
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Städade, var på bio och en öl efteråt.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Kommer faktiskt inte på något.
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2005? Jag byter aldrig stil.
34. Vad fick dig att må bra? Min flickvän, vänner och familj, intressanta kurser och bra spelningar.
35. Vilken kändis var du mest sugen på? Ingen
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? I viss mån snusdebatten.
37. Vem saknade du? Under våren såklart min flickvän, men annars ingen speciell.
38. De bästa nya människorna du lärde känna? Ett par utbyteselever jag hängde en del med under våren.
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? Ingen
40. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Är lat och orkar inte leta fram någon.

No comments: