Friday, December 05, 2008

Lazarus Bird

Såg Burst igår för tredje gången och Victims för... 4e eller 5e. Var nog bra spelning, som väntat. Ska bli kul att se dem i Åbo i övermorgon. Annars så har jag höstens stora projekt förbi, nämligen uppsatsen. Gick väl helt bra på seminariet, fast jag borde ha tänkt till lite mera på vissa punkter, men man lär sig och har lite nya idéer för hur jag ska fortsätta i graduskedet. ska väl gå på tisdag efter maten och plåga min handledare lite igen. Så när jag har opponentskapet förbi då också så har jag i praktiken jullov, även om jag nog ska på sista semit och ska läsa de tre sista uppsatserna och komma på nåt vettigt att kommentera men dock. Har varit riktigt trött hela denhär veckan genast jag kom hem från Åbo. Nu kan jag ägna mesta delen av tiden åt att fixa lite smått inför julen. Handlade idag lite julklappar, bl.a. en planerad och ett impulsköp. Ska bli kul att se reaktionen om ca en timme :)
Men annars så händer nog inget speciellt. ska bara ta det lugnt på helgen, fast idag så ska jag till Hertta på lite soppa, men blir nog int att vara där nå länge. Ska försöka sova länge på lördag och söndag, då jag också måste fara tillbaka till Åbo för nästsista gången för i år. Nästa år blir det lite mera av den sorten då jag kommer att vara ganska 50/50. Må-on i Åbo och to-sö här. Tur att jag har föreläsningen på torsdag tidigt så jag hinner med 1-tåget hit igen och kan laga lite mat och sånt innan E kommer från jobb. På tal om det ska jag snart iväg till gatans kinesiska restaurang för första gången på ett par månader. Åtminstone går det inte att klaga på restaurangutbudet här i stan, eller ska man säga i hemtrakterna, även om det är lite längre till ett annat, men dock.

No comments: