Tuesday, November 04, 2008

Marshalltown

Sitter i Åbo och lyssnar på Modern Life is War - Witness. Länge sedan jag lyssnat på den skivan. Kan inte låta bli att få flashbacks från den sommaren. Ljuva minnen.
Nåja, här är det höst och misär hehe. Nå, så illa är det nog inte. Är lite trött på min uppsats bara, men det är väl normalt antar jag. Lite problem på vägen nu som då, som idag då jag hamnade att ändra en liten grej. Har bara en tendens att göra en häst utav en fluga (kärpäsestä hevosen, hur det nu än sku översättas). Men ja, ska väl nog bli bra. Just nu har jag en enda sak i tanken och det är att komma igenom kursen, skiter just nu blankt i hur dåligt vitsord jag kommer att få. samma gäller med gradun också. Hade ändå inga planer på att bli forskare, not my cup of tea.
Men ikväll så blir det lite omväxling då jag ska till till valvaka courtesy of mr. B. Innan det borde jag ta och sova lite eller åtminstone ta och dricka mera kaffe så man orkar. Imorgon så har jag inget speciellt förutom att jag borde skriva en sida eller två. Men nu borde jag gå och hänga upp mitt byke.

2 comments:

Anonymous said...

Suomeksi se on ainakin "tehdä kärpäsestä härkänen". Englanniksi "make a mountain out of a molehill". Sinänsä mielenkiintoista.

keeneth said...

"att göra en höna av en fjäder" säger man på svenska