Tuesday, August 12, 2008

mennäänkö tässä perse edellä puuhun?

Sitter hemma och ser på OS och lyssnar på Hero Dishonest. Vad om förra veckan... inget speciellt. Fick materialet hämtat från museét och gick snabbare än väntat igenom det mesta, men hade verkligen en motivationssvacka av rang så arbetet gick väl sådä. Skönt att komma hem till Tammela needless to say och på lördag till Ikalis för en helg av bärplockning och att bara ta det lugnt. En del OS blev det ju såklart. Jag och E fick körsbärsträdet tömt på bär på lördag och förde tomflaskor i mängder till butiken och visst klirrade det i kassan av det :) På kvällen bastu och mera OS. På söndag får vi och A till Kovelahti. Första gången jag varit där. Riktigt trevligt ställe nog. Plockningen gick inte så bra av vissa orsaker, men allt vände till det bättre då vi kunde fara och fylla våra ämbar vid en annan gård. Ett par timmar innan vi gav upp. Sedan någon timme med mat och lite mera OS innna det var dags att fara tillbaka hem via och vila lite innan det var dags att dra mot Vasa. Har alltid känts lite vemodigt att dra hit igen, men det är inte mycket av den tiden kvar. Motivationen var också någonstans nedgrävd på måndag men hittade den efter en liten tid och sedan har dehär dagarna gått helt bra. Igår gick jag också och beställde ny iPod efter lite om och men. Bara int budbäraren kommer då jag är borta fre-må, fast det finns en risk. Nå, de borde ha mitt nummer. Idag fick jag också mera material igen så har att göra. Dessutom blev jag glad då jag fick veta att jag ändå hade en till ledig dag att ta ut, så fick en långhelg sedan jag fixat det lilla pappersarbete som krävs. Skönt att inte behöva sitta på tåg på söndag, måste bara byta biljetten men gör det på fredag.
Fast nu tror jag att jag ska äta lite och ringa E.

1 comment:

Anonymous said...

Perse edellä kirsikkapuuhun? ;)