Thursday, July 31, 2008

Heading back home

Igen inte skrivit på ett par veckor. Lite intressant har nog hänt: såg the Boss för andra gången i mitt liv och det var nog bra. Bättre än förra gången, vilket kan bero på att det inte alltid är en höjdare att sitta på en läktare och se keikkan från sidan. Innan så blev det såklart Combat Rock och fick äntligen tag på Drive Like Jehu-vinylerna. About time. Yank Crime var dock en överraskning iom att låtlistan var lite omvänd och så hade jag problem med 7"an där tre låtar var men det löste sig efter en liten tid. Bilresan hem var en mindre hit, men vi kom hem iaf. Bröllopet var sedan kul, förutom att jag (som vanligt) stressat över nåt kombinerat med dålig sömn och ätit dåligt vilket sedan såklart ledde till ett svimanfall som gjorde att jag måste dra mig undan för nån timme för frisk luft. Veckan efter var jag ganska trött och på onsdag mot slutet av arbetsdagen började jag känna att en flunssa-attack hade slagit till vilket gjorde att jag sedan måste sjukskriva mig to-fre. Synd, för annars hade jag nu redan kunnat börja gå igenom nytt material, men hinner nog ännu... Nå, missade släktfesten på söndag. Synd, men inte så mycket att göra åt saken. Veckan gick sedan åt till jobb och på fredag igen hem till Tammerfors för att ta det lugnt en helg vilket verkligen behövdes. Vi gick dock ett par svängar till Finncon för att se på utklädda fjortisar och lyssna på några paneldiskussioner. På lördagkväll så for vi också på nya Batman-filmen. Den var nog riktitigt bra. Herr Ledgers (rip) prestation var nog minst lika bra som hade nämnts i förväg. På söndag så for vi igen till Finncon och annars tog vi det bara lugnt. Nu i veckan har det bara arbetats och tagits lugnt. Nå, inte så många veckor kvar och som tur var så trivs jag ändå tillräckligt bra på jobbet för att dagarna bara susar iväg. Särskilt nästa vecka då jag igen får gå igenom nytt material vilket alltid är kul. Dock så måste jag nog skruva upp på tempot och vara lite effektivare, men jag vet hur jag skall gå till väga nu. Men nu ska jag nog fortsätta se på Simpsons.

No comments: