Wednesday, July 09, 2008

Killing Time

Sitter hemma och tar det lugnt som alltid. Inget nytt under solen. Jobb. kaffe. jobb, mat. jobb. kaffe. jobb. hem där jag bara slöar. och samma sak resten av veckan. Är alltid så slö annars också här i Vasa på somrarna, men nu har jag ändå skäl att vara det.
Nå, helgerna är en annan femma. Två helger sedan så var det lite att vara hemma och bl.a. njuta av att se på den nya hyllan. Dopet var sedan en trevlig tillställning. Pratade igen med lite nya personer, vilket alltid är kul. Förra helgen var sedan bara att ta det lugnt förutom att vi var på pop art-utställning med K och K. Fick lite Muppet show-vibbar av verken, heh. Hittade ett roligt paket med kylskåpspoesi med filmcitat som vi köpte. Efteråt kaffe vid Amuri arbetarkvarter i ett mycket gemytligt kafé. Söndagen så var det bara att det lugnt. Denhär veckan har sedan gått i arbetets tecken. Gått helt bra, förutom att jag var väldigt slö igår av nån orsak, men idag har det gått bätre. Känns bra att projektet går framåt hela tiden, sakta men säkert. Imorgon är det bara att tuta och köra med det sista av dethär arbetsskedet iom att jag sedan är ledig på fredag. Ska bli skönt med en extra dag, men det lär vara händelserikt för det så får se hur utvilad man är på måndag hehe.
Men nu ska jag fortsätta slöa.

1 comment:

Anonymous said...

Om du tycker du slöar, vad gör jag som har inte ens ett jobb? Nåja, jag har städat och läst mycket i alla fall. :)
Vi ses i morgon kväll!