Wednesday, June 25, 2008

There is always hope for a better day

Sitter hemma och lyssnar på Hüsker Dü - Zen Arcade. Länge sen sist. Inte kommit mig för att skriva av någon anledning. Inte mycket har hänt. Jobbat på i snart tre veckor och trivs helt hyfsat. Kunde ha värre jobb och det känns bra att ha åtminstone lite självförtroende gällande arbetsuppgifterna än förra året. Fast skulle nog inte ha något emot att inte behöva bo hemma i sommar. Det har sina fördelar, det kan icke förnekas men ändå. Som det ser ut så lär det väl nog bli sista sommaren, nästa år ska jag göra mitt bästa för att få nåt jobb ant i Åbo eller Tammerfors. Helgerna har jag sedan varit annanstans. Första helgen bara i Tammerfors för att ta det lugnt. Lagade mat i gott sällskap och annars bara laddade batterierna. På midsommar var det Jeppo för första gången på en tid. Nog skönt att komma dit och bara vara, det var nog allt för länge sedan. Nästa gång så blir väl igen om en två veckor då det blir att fara dit efter en viss tillställning.
Fick idag veta av E en lite överraskande nyhet som gjorde mig glad näml att hon gått och köpt hyllan som vi funderade på tidigare då O var lägligt där med sin bil idag. Ska bli kul att se hur väl den hyllan och hur organiserad den kommer att vara (förväntar mig inget mindre än top notch ;) ).
Menmen, vad göra nu. Fotboll om tre timmar och något vettigt borde jag göra innan än att se på tv. Finns risk att jag bara slöar vi datorn/tvn, men får se.

No comments: