Sunday, June 08, 2008

Where I belong

Vilar efter frukost hemma i Tammerfors. Var helt bra keikka igår. Nåväl, innan det så lite annat. Var kul att hänga med O en sista gång innan hemfärden och träffa K och S över en kaffe. O bjöd mig på gaspacho vid en lokal restaurang istället för öl, vilket var bra för jag skulle nog ha däckat redan efter en med tanke på hur trött jag var efter roadandet. Tisdag så blev sedan en semidag. Drog till Söder då O for till universtitet och skriva. Surfade lite vid Nytorget och märkte att EU/NATO-examinatorn hade problem med att öppna min rapport så skickade den på nytt. När Nudie Jeans öppnade for jag och köpte en t-paita. En annan än någon av de O designat för de var slut. Nåväl, fin var den jag köpte iaf. Gick omkring lite för att döda tid och sedan till 44an och läste tidningar och väntade på att få frågorna. När jag kollat mailen två gånger så brände mina proppar så jag drog mot universitetet och hängde där och laddade min dator och iPod och väntade, men icke. Tur att jag hade sällskap för jag skulle nog annars ha varit bittrare än vad jag var. Tackar gudarna att jag inte var i Uppsala mera. Trivdes nog bra där, men var så inställd på att dra så jag skulle nog int ha klarat av att vara där mera. Nå, mat vid Chutney en sista gång och så mot Cityterminalen för att ta ut mina saker och vänta på båtbussen. Väl på båten var det bara att äta och sedan gå och sova tidigt. Sov bättre än natten innan på soffan i Hornstull, men kändes av att jag måste stiga upp redan 6 (eller 5 som klockan var i min skalle). Frukost och sedan hem till Tammerfors. Väl då jag kollade mailen så hade jag fått frågorna, som skulle ha funnits redan sedan morgonen dagen innan på hemsidan, men såklart på en sida dit länken inte fungerade, men ingen informerade om det. Nå, fick lite mera tid och var inställd på att skriva den. Försökte också jobba då E var på jobb, men sömnbristen och flytten tog ut sin rätt så det blev till skit ganska långt. På torsdag så försökte jag med att vara ambitiös och steg upp kl 6 så att jag skulle hinna, men timmarna gick och sidorna ville inte fyllas. Dessutom började jag få en infernalisk huvudvärk och jag gav helt enkelt upp. Störde nog lite, men borde ha alla andra kurser igenom (borde få EU/NATO-kursen igenom, men väntar på svar nästa vecka). Kände mig dock aningen misslyckad och bröt ihop, men stödet jag fick (och som jag alltid får) då jag känner mig nere så gjorde det mycket enklare att återhämta mig <3
Gick sedan med E samma väg och då hon for på jobb for jag och åt till Linna. Mycket folk, men det är ju inträdesprovstider nu också. Hem via butiken vid torget för att dricka gratis kaffe och så handla lite. Passade på att köpa lite rosor också då jag visste att det skulle uppskattas. Hann bara fixa rosorna i vatten och så och hämta skivorna av T. Gick och pratade med honom efteråt på väg hem då han var på väg åt samma håll. Senare så gjorde vi mat här hemma och vilade lite innan vi for och kollade in Rauhaniemistranden. Verkade som ett trevligt ställe, måst nog fara dit mera i sommar. Måste väl nog ta ens ett dopp i sommar, vilkte inte alls blev av förra året. Var till Hertta på en öl efteråt. Trevligt ställe, blir nog att fara dit ofta då det är så pass nära.
På fredag så var vi på stan lite på tidig eftermiddag och utförde lite ärenden, bl.a. och såg ifall det skulle råka finnas nå bokhyllor Anttila, men icke. Då Eija for på jobb så vilade jag mest, diskade och så började jag kolla vad det finns för möbelbutiker här i Tammerfors. På kvällen tog vi det bara lugnt. Igår så gick jag med E till stationen och när hon väl anslöt sig till resten av BC-gänget så for jag mot Sotka. Hoppade såklart på fel buss, men märkte det relativt tidigt och var int så långt att gå för att komma rätt igen. Måste ändra min plan då hyllan jag kollat in på nätet var just och just för liten men det fanns en annan modell som vi ev skulle kunna köpa. Gjorde dock inget saken då det skulle ha varit för tungt/otympligt att släpa hem utan bil. Kollade in Asko som var nära, men det var nog helt uteslutet med vår budget. Väl hemma igen så var det bara att börja städa. fixade allt förutom vessan och skurade också badkaret då det var hög tid att få det gjort. Trött efter städandet sov jag ett par timmar och blev väckt av ett trevligt meddelade hemifrån. Tog det bara lugnt innan keikkan. Såg på Schweiz-Tjeckien på datorn och åt en pizza. Var aningen trött ännu av städandet och annars bara slö så höll mig för mig själv. Stod vid en dörröppning och kollade på Another Sinking Ship och Lighthouse Project. Första gången jag sett första bandet, helt ok nog. LP var bättre än de tidigare gångerna jag sett dem. Abduktio var väl värt väntan. De spelade nästan uteslutande låtar från Thermidor. De avslutade med Tuli Kulje Kanssani och Apinoiden Planeetta och Kuolleiden Ruonoilijoiden Seurassa och Yövuoro i encoren. Var skitkul att se att det var nästan bara kvinnor som var framför scenen. För att citerade Lou Koller "What would the scene be without the women. A bunch of bald guys rubbing their heads against each other". Åtgärdade synden att inte äga TKK i originalformat så köpte den och växlade några ord med S.K. som var överraskad att se mig där. Gick hem hela vägen då det gick så dåligt med bussar. Vädret var inte så dåligt heller så var skönt med en nattpromenad. Sov länge idag och har mest bara chillat. Städade klart vessan och åt frukost sent så jag kan spara det som finns kvar av maten till E då hon kommer hem om någon timme. Ska bli kul att se egentligen hur mycket böcker hon har plockat på sig. Blir nog att ta med ryggsäcken för säkerhets skull då jag far mot henne. Följt med träffen via forumet, verkade nog ha varit en lyckad tillställning (och högljudd, men vad kan man vänta sig då det det är så pass mycket kvinnfolk inblandade hehe :) ) skämt åsido. Nu tror jag jag ska läsa nån Vivi och Wagner innan jag måste gå ut.

No comments: