Sunday, June 01, 2008

Leaving in the morning just to get away

Jahapp, inne på sista dagen här då. Tiden har igen rusat iväg som alltid. Int så mycket av intresse har hänt. Skrivit lite varje dag, varit ute och gått och så på öl på Norrlands ett par dagar i rad. Igår var första gången jag inte varit i Vasa på min födelsedag. Spenderade dagen med att flyttstäda så pass att jag bara hade lite dammsugande och golvtorkande och lite annat småplock kvar på söndag. Närväl det var gjort så gick jag och handla lite mat för de sista dagarna och kring 4 mot stan på mat och så bio. På vägen fick jag flashbacks från förra sommaren (de positiva stunderna alltså, inte mig i sjukhuset) och hade passande soundtrack i form av Disco Ensemble.
Satt nästan en timme och väntade i bion och lyssnade på Echo is Your Love. Filmen var sedan riktigt bra. Såg ut som det var bara jag som skulle se den, men det dök upp ett par andra män dit också. Ljudet var lite dåligt, men det störde som tur var inte så mycket. Efteråt gick jag till Norrlands och unnade mig en öl och en minttu. Missade mig då jag hällde i stopet då det skummade över en del. Lyckat. Som tur var så spillde jag int på nå värdefullt, fast lite störde det nog. Satt i lugn och ro och drack min öl och for sedan med bussen hem. Idag så tog det en tid innan jag kom igång, men efter det så har jag nu fått nästan allt dammsuget och torkat. Bara vessan kvar (inget kakel att skrubba som i Åbo, tack och lov) så det är en del småplock sedan. Ska nog fara och gå lite dp det är så fint väder när jag fått allt i skick och resten av kvällen bara ta det lugnt. Imorgon så drar jag sedan mot Stockholm så fort mitt rum blivit granskat och jag kan lämna in nycklarna. Lär sitta på nåt kafé och läsa "The Golden Age of Myths and Legends" innan jag ska träffa några kaverin och sedan Ote någon gång på eftermiddan
Men nu tror jag ska och äta lunch.

No comments: