Sunday, January 03, 2010

In the year 2000


Napalm Death - Inside the Torn Apart och summering av 2009

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Blivit sambo, fått högre akademisk examen, varit upp till Lappland över en helg med husbil, följde med finalen till det amerikanska presidentvalet.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga så nä.
3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nä, men ett par släktingar blev.
4. Dog någon som stod dig nära? Som tur var inte
5. Vilka länder besökte du? Var faktiskt inte alls utomlands dethär året. Har inte hunnit.
6. Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010? Ett jobb skulle nog sitta bra
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas, och varför? Nå, 1.9 då jag officiellt blev Tammerforsbo och 9.9 då jag lämnade in min gradu.
8. Vad var din största framgång i år? Definitivt att få gradun skriven och bli magister.
9. Största misstaget? Tror int jag klantade till nåt mera allvarligt
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Bara varit lite flunssig nu som då
11. Bästa köpet? Kommer int på nåt
12. Vad spenderade du mest pengar på? Skivor, konserter, julklappar
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Se fråga 1 och 3.
16. Vilka sånger/artister kommer alltid att påminna dig om år 2005? Converge, Fugazi, Napalm Death, Wasted för att nämna några
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Nog jämfört med 2-3 år sedan.
18. Vad önskar du att du gjort mer? Kanske lagt mera arbete ner på gradun, men så är det väl alltid.
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat, samma vanliga
20. Hur tillbringade du julen? Med släkten i Österbotten och i Ikalis
22. Blev du kär i år? Är ren sen tidigare,
23. Hur många one night stands? Inga
24. Favoritprogram på TV? House M.D och Diili har jag följt med ganska aktivt.
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Skulle inte säga.
26. Bästa boken du läste i år? Ett par graduböcker var ganska intressanta och välskrivna.
27. Största musikaliska upptäckten? Fugazi, Rocket from the Crypt och Obits.
28. Något du önskade dig och fick? Se bl.a. fråga 1
29. Något du önskade dig men inte fick? Kommer inte på nåt
30. Årets bästa film? A Serious Man
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Var en aning bakfull, hjälpte att fixa undan efter studentfest.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Kommer ej på något
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Som vanligt. Same ol´ Oskar
34. Vad fick dig att må bra? Min flickvän/sambo, kaverin och spelningar. Det vanliga
35. Vilken kändis var du mest sugen på? Int vet jag nu, kanske nån
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Följde med ett par, men engagerade mig inte så flitigt själv
37. Vem saknade du? Min familj, min flickvän och mina vänner, beroende på var jag var.
38. De bästa nya människorna du lärde känna? Kommer inte på nån
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? Inget.

Nu Red Alert mera eller mindre hela dagen lång.

No comments: