Wednesday, April 30, 2008

Apinoiden planeetta

Sitter hemma och lyssnar på nya Disco Ensemble. Lätt deras bästa album hittills. Kul att det är så många ruskigt bra skivor som släpps i Finland i år, det här är typ tredje/fjärde på en kort tid.
Ja, vad har hänt sedan jag sedan skrivit... Hade ett par dagar att läsa in mig på artiklar och annat till nästa kurs och gjorde inte så mycket annat förutom att jag städade lite innan jag for och mötte A i Stockholm. Gick på några utställninar i Kulturhuset och i nån butik innan möte med I och en kaffe på en gräsmatta. Hittade en kul bok sedan från Scifibokhandeln med vissa citat jag lär använda i vissa sammanhang. Så mat och hem till Uppsala med A. Kollade lite vad vi skulle göra nästa dag och sedan och sova. På lördag blev att gå till nästan alla ställen jag var till med E med det gjorde inget då vädret var bra och det var bara kul att gå omkring. Tillbaka hemma lagade jag risotto och så på kvällen ut till Bar 19 på en öl och en Max. På söndag igen till Stockholm. Tunnelbana till Hornstull och lite att gå på Street och så promenad till Chutney och mat då 44an var stängd då vi hade tänkt fara på kaffe. Så gick vi till stationen och hann med ett tåg som for lite innan Annas. Hemma så orkade jag inte göra nåt utan bara att ta det lugnt. Måndag var sedan föreläsning igen på en tid. Kommer nog att tycka om kursen har jag på känn. Hem efteråt och började läsa och gjorde det ganska länge och gav upp då jag läst en 100 sidor och kände för lite limsa och chips och lite film innan jag for och träffade O på ett par öl på Norrlands. Fick en fin tuparepresent som var ett kollage av bilder som hon tog då jag var på besök i december. Tisdag två föreläsningar och mellan gick jag och hämtade min bok och sedan pluggade och mat på Norrlands. Orkade inte plugga något då jag kom hem utan var och hämtade mitt album som kom och så handlade lite wappmat. Pratade sedan med E en bra tid efter att jag ätit och så igen på kvällen på öl med O. Idag så hängde jag med henne igen mest hela dagen efter att jag själv varit och sett på forsränningen och bara flanerat runt lite för mig själv. Sedan så for vi på pizza och hade picknick i parken och en kaffe på ett ställe jag inte varit på förr innan att se på mössviftande och folkvimmel. Vi var båda trötta så for och visade min kämppä och lite vila innan det var dags att fara till stationen med henne då hon hade planer hemma i Stockholm. Verkligen skoj att få fira vappen med någon som klarar av att bara vara och int orka göra en massa saker hela tiden (needless to say so skulle det ju ha varit roligare om en viss annan också hade varit där, men nästa år istället :) ) hängde bara hemma, spelade musik högt och pratade sedan med E lite senare. Orkar verkligen inte fara någonstans mera. det är säkert fullt överallt också. Ångrar dock inte att jag bara tog det såhär lugnt, orkar fara på demo imorgon istället utan att ha infernalisk krabbis. Men nu ska jag lyssna klart på denhär skivan och sedan gå och sova. Lär säkert höra nå av låtarna på Dynis eller Doris någon gång, för lär inte vara den enda som ser fram emot att denhär skivan släpps.

No comments: